loading...

وبلاگ سایت پیام سرا

هنگام تعویض فوم یا تعمیر صندلی دقت داشته باشید که از فوم های بی کیفیت بهره نگیرید. فوم های گرم به مرور زمان، خاصیت ارتجاعی خودشان را از دست می دهند

بازدید : 256
يکشنبه 28 شهريور 1400 زمان : 18:47

به‌ طور معمول در صندلی‌ های اداری از انواع فوم سرد، فوم گرم و یا اسفنج استفاده می‌کنند. فوم صندلی‌ ها با توجه به کاربرد و نوع صندلی اداری می‌ توانند متغیر باشند اما به‌ طور کلی بیشتر از فوم‌ های سرد استفاده می‌ کنند زیرا این نوع فوم استحکام و مقاومت بیشتری دارد و در زمان دیر تری هم آسیب می ‌بیند.

هنگام آسیب دیدن فوم یا اسفنج صندلی‌ ها نیز؛ اصلا جای نگرانی وجود ندارد زیرا شما می‌ توانید به‌ راحتی اقدام به تعمیر صندلی کنید و مشکل به‌ وجود آمده را برطرف نمایید.

برای تشخیص فوم سرد و فوم گرم در صندلی اداری؛ کافی است به قسمتی از فوم با انگشت فشار وارد کنید و سپس انگشت خود را بردارید، در صورتی‌ که جای انگشت شما روی فوم باقی نماند یعنی فوم سرد است اما و اگر جای انگشتان ‌تان بر روی فوم باقی بماند و یا فوم به‌ راحتی پاره شود، یعنی فوم گرم است.

همچنین بهتر است بدانید که گاهی اوقات در برخی قسمت‌ های صندلی‌ اداری نیز از اسفنج استفاده می‌ کنند اما به دلیل مقاومت بیشتر و کیفیت بالاتر فوم ها، کمتر سراغ اسفنج‌ می روند.

تعمیر صندلی

فوم سرد چیست؟

فوم‌ های سرد در دمای پایین و حرارت غیر مستقیم تولید می‌ شوند، به‌ همین علت به آن‌ ها فوم سرد می‌ گویند. هر چقدر دمای کوره پایین باشد؛ شکل گیری مولکول‌ های نیز بهتر خواهد شد.

در این صورت مقاوم و کیفیت‌ فوم ها بسیار بالاتر می‌ رود و طول عمر بیشتری هم خواهند داشت. برخی از افراد فوم‌ های سرد را با نام مموری فوم نیز می‌ شناسند. این فوم ها معمولاً در صندلی‌ های ارگونومی به کار می‌ روند زیرا باعث افزایش گردش خون در بدن می‌ شوند و از ماهیچه‌ های گردن و ستون فقرات نیز به شکل بسیار ویژه‌ ای محافظت می‌ کنند.

همچنین این فوم، گودی کمر را پر می‌ کند تا در حین استفاده طولانی‌ مدت افراد دچار خستگی و کمردرد نشوند. از این رو اگر زمانی قصد نوسازی صندلی اداری را داشتید؛ بهتر است فوم های سرد را جایگزین فوم یا اسفنج های قدیمی کنید.

فوم گرم صندلی

فوم گرم چیست؟

فوم های گرم به طور معمول؛ در کوره‌ هایی با حرارت بالا تولید می‌ شوند. برای تولید این فوم، حرارت به‌ صورت مستقیم با آن‌ ها برخورد می‌ کند و همین امر موجب می‌ شود فوم ها سفت شوند.

البته به‌ مرور زمان این فوم ها مقداری نرم‌ تر می‌ شوند. فوم‌ های گرم نسبت‌ به فوم‌ های سرد طول عمر نسبتاً پایین‌ تری دارند و قسمت میانی آن ها بعد از مدت کوتاهی ممکن است گود شوند و به‌ سلامت بدن آسیب برسانند. به‌ همین‌ علت توصیه می‌ کنیم از صندلی‌ هایی استفاده کنید که در آن‌ ها فوم گرم به کار نرفته باشد.

اسفنج چیست؟

تا حد امکان سعی کنید هنگام تعمیر صندلی و یا تعویض فوم داخل آن، از اسفنج ها بهره نگیرید. اسفنج در واقع همان ابر معمولی است که بیشتر در مبلمان راحتی از آن استفاده می کنند.

اسفنج ها با توجه به ضخامت های مختلفی که دارند؛ در پشت مبل، دسته های مبل و یا در کف مبل، مورد استفاده قرار می گیرند و کمتر پیش می آید که از آن در صندلی های اداری بهره بگیرند.

فوم گرم صندلی| تعمیر صندلی

نحوه تعویض فوم صندلی اداری

یکی از رایج‌ ترین مشکلات و خرابی‌ هایی که ممکن است برای اغلب صندلی‌ های اداری اتفاق بی افتد؛ فرورفتگی فوم داخل آن است. در واقع برای برطرف کردن این مشکل، خیلی از افراد به تعمیرگاه‌ های مختلف مراجعه می‌ کنند و هزینه‌ های نسبتاً زیادی را بابت تعمیر صندلی می‌ پردازند.

اما بهتر است بدانید که شما می‌ توانید به‌ راحتی این کار را در منزل انجام دهید و دیگر نیازی نیست که بابت تعمیر کردن آن؛ هزینه‌ های نسبتاً بالایی را بپردازید. اگر فرورفتگی صندلی اداری تان خیلی زیاد بود، باید به فکر تهیه کردن فوم جدید باشید تا فوم صندلی‌ قدیم تان را بتوانید با استفاده از آن تقویت و یا تعویض کنید.

در صورتی که صندلی کیفیت خود را از دست‌ داده باشد و دیگر قابل‌ استفاده نباشد؛ نیاز است که حتما آن را تعویض نمایید اما و اگر فوم صندلی‌ تان خیلی آسیب‌ ندیده بود، می‌ توانید با اضافه کردن مقداری فوم به آن کار تقویت کردن را انجام دهید.

بعد از تهیه کردن یک فوم مناسب باید به‌ خوبی تمام اجزای صندلی را از یک دیگر جدا کنید و از قسمت نشیمن گاه و پشتی، پارچه یا چرم صندلی‌ تان را باز کنید تا بتوانید راحت‌ تر فوم‌ های آسیب‌ دیده داخل آن را خارج نمایید.

بعد از انجام این؛ مراحل نوبت به جایگزین کردن فوم جدید می‌ رسد. برای این کار باید فوم قدیمی را از صندلی خارج نمایید و سپس فوم جدید را با استفاده از اسپری چسب به‌ جای آن بچسبانید.

توجه داشته باشید که فوم باید همه قسمت‌ های صندلی را به‌ طور کامل و دقیق بپوشاند. بعد از انجام این مراحل می‌ توانید روکش صندلی را دوباره بر روی صندلی نصب نمایید. برای این کار می‌ توانید از منگنه استفاده کنید و یا اگر منگنه در دسترس نداشتید می‌ توانید از چسب نیز کمک بگیرید.

دقت داشته باشید که نشستن نادرست بر روی صندلی؛ موجب فرورفتگی در جلوی نشیمن گاه آن می‌ شود. بنابر این تا حد امکان سعی کنید به صورت صحیح از این صندلی ها بهره بگیرید.

همچنین اگر قصد تعویض فوم صندلی را دارید بهتر است از قبل با انواع مختلف آن آشنا شوید تا راحت‌ تر بتوانید گزینه مناسب و مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعدا از انتخاب خود پشیمان نشوید.

هنگام تعویض فوم یا تعمیر صندلی دقت داشته باشید که از فوم های بی کیفیت بهره نگیرید. فوم های گرم به مرور زمان، خاصیت ارتجاعی خودشان را از دست می دهند و بسیار نرم می شوند. پس اگر می خواهید از صندلی اداری تان برای ساعات طولانی استفاده کنید، بهتر است سراغ این گزینه نروید. به جای آن توصیه می کنیم از فوم های سرد باکیفیت و مرغوب بهره بگیرید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 698
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 58
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1826
  • بازدید ماه : 4083
  • بازدید سال : 14511
  • بازدید کلی : 49792
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی